Saturday, December 12, 2009

Buat Si Gadis Manis...


Assalamualaikum. Alhamdulillah3x... bertemu kembali kita di dalam rancangan solehah stylo!! hmmm seronok sangat! terkenang kembali ukhuwah yang di bina dlm program baru2ni. Sejak pulang dari program, tangan ni terasa gatal untuk menulis warkah cinta untuk adik-adik gadisku yang manis-manis cam gula2. Jaga2 naaaa nnti bersemut pulak, hehe..

Gadisku...
Tahap keimanan sseorang bknnya diukur drpd stakat mn labuhnya tudung yg dipakai. Jauh skli utk mnilai iman dgn shelai tdung yg pnuh simbolik. Tak kiralah anda pkai tudung labuh ke, tdung tiga segi bidang 45'@48'@50'@55'@60' ataupun selendang! itu tak mnjdi persoalan. Yang mjd titik perbincgannya dan permasalahan ialah bagaimana cara anda mnutup aurat?? Yang pasti anda perlu mnutup aurat sebaris dgn ajaran Islam, sebaik mungkin. Tiada lagi teknik2 rebonding dn sebagainya...Apaa maknanya tudung??? kalau masih mngundang dosa free? Apa maknanya pakai tudung tp masih nmpk "bayang2" rambut teknik rebonding? Maka tutuplah sebelum ditutup dgn kafan putih.

Namun begitu, tudung yang dipakai oleh gadis nan ayu mampu membawa sejuta makna, dan juga melambangkan personaliti si gadis. Orang kata... pemakaian mlambangkan peribadi. Cara pmakaian anda menterjemah personaliti anda... bgaimana anda bijak mnguruskan diri, tahu memilih sesuatu yg sesuai dan membuat kputusan yg tepat. Sesungguhnya tudung, bila dikaitkan dgn iman, mereka saling memerlukan. Takkan ada tudung kalau tiada iman. Tanpa tudung, iman tidak sempurna.

Sesungguhnya tak ada istilah cincai2 cincau dalam bab ibadah. Islam menuntut umatnya melakukan yang terbaik dalam apa jua perkara. Namun bukankah lebih elok jika bertudung dalam konteks yang lebih efektif.

Gadisku,
Ketahuilah antara sedar @ tidak, anda berpotensi untuk mjdi penyumbang kepada ribuan masalah rogol di luar sana. Kerana dressing yang merevealkan body curve anda, si kecil menjadi mangsa. Mungkin anda rasa itu bukan silap anda, malah tiada kaitan langsung. Kenapa aku yang bersalah sedangkan sikecil menjadi mangsa? TEORINYA MUDAH..

No comments: